Monday, December 13, 2010

Herbaline facial promotion!!


Ok must show camwhore pic first so long didn't camwhore.

So squicky clean skin already....why? how?

Believe it or not, I am over 20 years old and I just did my first facial treatment.

Not that surprising?

Well what surprised me was that most guys in my Uni did facial way earlier than me.

Since this was my first facial, I wanted it to be a good or better, great impression.

I wouldn't want to stop doing facial here if suddenly many pimples *touchwood*

So my Mum introduced me to Herbaline, cause she saw the advertisement in the paper.

The beauticians there are so sweet, they helpfully answered all of our inquiries.

So my Mum left me for my facial, and she went shopping spree.

though we just bought sandal & blouse at Momoe *roll eyes* girls

It was my first time so I felt damn clumpsy, like what should I do wtf

I entered a wonderland dim room with soothing music.

Got free fish therapy as well.

The beautician asked me to change to a comfortable pair of bedroom slippers.

She brought me to these sinks on the floor wtf

I dip my feet into the warm water plus salt for feet spa,

she gave me a scrub and ask me to scrub myself wtf.

So I scrubbed for 5 mins until my arms got tired

After going to the wash room, I went for mini aroma therapy.

Sniff in the Lavender wap but maybe I was nervous so didn't feel much difference lol

Then she brought me upstairs to the therapy room.

In every room, there are lockers damn cute one wtf

She asked me wear the sarong and use the cap.

The sarong also damn cute look like long skirt or dress wtf why I so "sakai"

I lie down on the bed and she washed my face using the cleanser.

After that do wap. Okay I explain fast cause this part I was almost asleep.

After wap she cleaned my face again I think,

you know where they wipe using cotton pads feel so nice wtf

Then come the scary part, extraction!! the horror the horror wtf

First she used some machine which got lil electric shock and ultrasound thingy,

I think to bring the black and white heads to the surface.

The ultrasound made me superb dizzy, like ringing in the ear.

Then come the part she used all kinda tools to push the whatever heads wtf out

I felt like needles poking my face non stop.

And when it came to my nose ok my nose superb sensitive if touched I'll sneeze

I cried and cried and cried and infinity cried,

till the cotton on my eyes cannot hold any more tears.

I grabbed my sarong so tight like wtf help!!!

When she was finally done I was shivering.

Ya, my pain tolerance that low that's why needle scare the shit out of me

But finally the pain was over and relaxation takes place wtf

She cleaned my face and applied aloe vera mask cause my skin too dry.

She left me and asked me to relax but I was so traumatized my brain froze.

So I bought Herbaline blackhead removal cream intro by the beautician,

cause she said my pain tolerance very low cannot always go do facial wtf

Until I reached home I was unable to think wisely clearly.

If you wondered why so many wtf, is because I'm still in trauma.

But now my face smoother and no blackhead already,

first time really scary cause all whatever heads too many and too matured already.

No pictures, sorry cause my brain froze throughout the process so next time la ya...

Give you the logo only ok. wtf



For those who would wanna try, Herbaline having promotion now,

RM38 oily to normal skin.

If you have dry skin like me, top up RM5 for different mask.

Normal price is starting at RM79!!

Herbaline in Kuching is situated at Precint88, near Starbucks Jalan Song.



This is not an advertorial,

I just feel that it is worth a try so I'm sharing the good news!

I am a fairly satisfied customer.

The beautician said the promotion last till this year end or so.


Saturday, December 11, 2010

Gahhhhhhh!

Sorry for the title.

I am pissed cause I can't find a suitable one. *blogger phail*

My blog is boring... T____T *yawns*

Reason why I seldom blog?

I kept waking up late for no reason.

I just want to stay in bed longer.

I sleep late.

I hang out with friends till 2AM.

Then I go to bed straight but I watch movie till 4AM.

When I am free, I watch more movie.

I update myself with youtube, tumblr, facebook, twitter.

I got no money *make puss in boots eyes* so I go window shopping.

My life is that amazing. haha.

*slaps self* I should really join some classes during these 2 months.

Where to go yoga, dancing, languages, self defense, swimming?

*roll eyes* Oh shit, I must learn swimming!

Tomorrow must go find ear plugs.

My ear shape traps water *muka lazy to explain why & how*

Tuesday, December 7, 2010

Kpop love

Merry Christmas with SHINee


I think my sickness for SHINee is getting worst during this holidays.

I got nothing else to do but to get myself updated by Kpop.

My blog is gonna be filled up with SHINee and it's gonna be so boring.

Those who don't like Kpop, can go click the "x" button on top right corner now.

Those who enjoy Kpop,

don't forget to vote here: http://www.allkpop.com/2010awards/ !

Support SHINee :P

Monday, December 6, 2010

Gateway

So here is a short post on my 2 nights trip in KL
before my flight back to Kuching.

Our main aim was to try out some highly recommended food
and spend a day at Sunway Lagoon.

Upon touchdown in KL, we went to Pavilion.

And spent 10 hours at Pavilion. Haha.

Of course the 3 hours was spent on a movie at GSC,
watched Harry Potter & the Deathly Hollows 1, like, finally!

We had been holding ourselves back just to watch it in KL.

We even watched Rapunzel first in Ipoh just to cover our movies cravings.

.
.
.

Our first stop after grabbing our movie tickets in Madam Kwan's!



Before food, must camwhore. :) Wan Lin & Sook Harn.


Okayy..now I just realized those 2 above both have shoulder
while me & Isabel both have long hair. lol


The recommended Nasi Lemak


Nasi Bajora (not sure whether it's right, sounds something like that)


Bubu Cha cha (among the best so far)

Ok, this one I forgotten the name (blogger phailed)
Should be some Asam Laksa. Thick coconut milk taste.


Rate : 4/5

.
.
.

Before the movie, we had The Loaf, s
neaked in a few pastries and puffs.

*Sssshhhhh....*

After Harry Potter,
we went for Carl's Junior (Jr.).

Not sure what is recommended so we just ordered anything which sounds nice.


That's us, as always. Lots of prickles, salsa and sauces.


Burgers are huge but yeah! I managed to finish mine.
I must be very hungry.


Rate : 3.5/5

.
.
.

After Carl's Junior we took a walk to see the Christmas tree.

And sent Clare off cause she's staying with her friend in a hotel.



9

.
.
.

We packed Subway for breakfast cause the buy 1 free 1 coupons gonna due soon.

This is like the 3rd or 4th time eating subway, still yummy as always.

.
.
.

Last day in KL we spent our whole day at Sunway Lagoon and Sunway Pyramid.


Before...




After...


We went for all parks so we practically went for everything
except the wild animal some zoo alike thing I guess.
We are tired of Zoos, like everywhere we go it's Zoo Zoo Zoooooo, so yeah.

Some of us chickened out, weak hearts, can't force that.

I declined riding some, ride them the last time,
with low blood pressure, I may just faint during the ride.

We even went for the scream park and extreme park.

Scream park was not as fun, cause the ghost can't touch you.
I understand the logic but I went for one
before where the ghost can touch you. Spooky but nice! haha

Extreme park was fun.
At last I get to try Kayaking, All Terrain Vehicle (ATV) and flying fox.
Yeah, I am that "sakai"...

.
.
.

After the Lagoon, we hang out at Pyramid while choosing a place to dine.

Wanted to go Chilies but apparently Chilies in Pyramid closed down.

So we went for Italiannies.

And coincidently there is Raymond Lam appearance in an hour time.

So we dine while waiting for his arrival
(not a huge fan but this is like the third time we
don't intend to watch the artists but we just happen to be there)

Pardon me cause I don't remember any of the Italian name of the cuisine.



The appetizers....

Ginger wasabi bread with Olive oil and vinegar (i think).


Tomato soup (forgotten the Italian name)



Chicken pasta soup


Bread with tomatoes


Salad



The main course...

Cream pasta



Bolognese pasta



Cream rice?? (I seriously don't remember the name)


Penne di bosco, this one I remember cause I ordered it :)



Rate : 4/5

.
.
.

Lots more in our list for KL delicacies but we have limited time,
and limited tummy space. haha

That's all for now!
Stayed tuned for more of my holidays posts!!



Photos credits to Isabel.


wise girl says?

It had been a long time since I post something decent in my blog so here goes my first post since my holidays officially started. Well actually I am doing this post while waiting for some Youtube videos on SHINee to load, I have this sudden celebrity crush on them. I even dream about them last night. About my KL trip before I flew back to Kuching, that should make the next post once I grabbed the photos from my friend.

rrmm, this post is kinda girly and especially dedicated to the girls. So guys who are not interested, you can stop reading here and go play some games, watch movies or anything. But if you wanna know more about girls, maybe your gf is upset or your relationship is not going well, you have nothing else better to do, then read on.



I am not sure whether all or at least most of the girls out there feels the same. If you read this and you feel the same, please leave comments. I found that I fall in love easily, not deeply in love but having crushes which changes rapidly. And that is why I hate guys who care for me. I am not sure whether they are flirting because it is hard to detect but mature girls know that these days it is really difficult to find guys who care without wanting anything in return.

This is my part of the story. It had been really long time since I had crushes because being trapped in the middle of the jungle makes me practically like in a jail, I don't meet new people. I see the same faces and take to the same people everything, even everything I do is so boring, they are like routines. After so long I went out, hang out and meet people. When this guy is really attractive, have the looks, the warm heart, sweet talks, have money (girls please don't deny this I swear you won't wanna marry a good looking guy who sleeps under the bridge) I had a crush on him cause he seemed to perfect. Too perfect to be true indeed cause all I heard about him is he is a playboy. No wonder when people asked why is he single, he said he is not ready for a serious relationship.

I know not all girls want serious relationship, some are not committed as well. Commitment is now no longer a guys' problem. The thing is this guy is really caring and he can really melts girls' hearts just by using up some saliva. There are girls who respond back to these guys, of course strong ones hold on to it and weaker ones tear over broken hearts. Trying to help ourselves and prevent from being hurt, of course some of we girls try to avoid these guys. That is when the situation turns awkward because neither of the parties did anything wrong.



Love is weird sometimes. When we wished for someone perfect but when you get to know someone almost perfect, (of course no one is perfect) you just want to avoid them. Thinking like they deserves someone better, they won't be falling for someone like you, or you just wait (and that waiting may take forever). Despite any of those imaginations, love always have it's way. I have crushes here and there, some I think back and laugh at, some I recall and my heart skip a beat. For me, if you are fated to be together, you will, despite all the silly challenges you faced.

And no, I am not that wise girl.
It is just opinion wise :)

Tuesday, November 30, 2010

Can't wait for Christmas!

Christmas is coming!

I can't wait!

For those who don't know,

that's SHINee, Korean boy band. :)

Wednesday, November 24, 2010

rare updates?

Sunday will be my last paper for this semester!!

Then I am off for 2 months holidays.

Well, self declared cause my Uni so stupid.

Semester starts a week before Chinese New Year,

how can I go back and forth within a week,

I am not some millionaire daughter.

Going KL for 2 nights, Sunway, Pavillion and lots of eating with the babes.

Before that, going to the dentist on Saturday.

Last check up for this year.

I wish to remove my braces before the 2 months holiday, can?

*shows puss in boots eyes*

Next semester schedule damn packed, 18 credit hours,

with shortened semester after the new structure is announced.

Luckily I rejected all the offer of events,

barely caught my breath this semester.

I won't wanna get through something similar again, torturous.

Actually got a plan for next year.

I need a wardrobe makeover, next to makeover my hair.

My hair is super long, straight and black right now, like damn dull.

But a student is a student.

Perhaps Mum is right, I can do all those when I earn my own money.

Another 2.5 years till graduation, aiming high. *curse final exams*

Sometimes I just don't get how everything I studied for fcuking 4-5 months,

and the result is decided in fcuking 2-3 hours, like wth.

Planning to take a job during my holiday, who wanna employ me?

In Kuching only plsss..

Or else, taking back all dance lessons I missed, getting my first facial,

pamper myself with manicure, body scrub perhaps and etc.

I will update on my blog more frequently after my final exam.

And updates on my holidays!! I can't wait!

So sorry for the rare updates, but stay tuned!






Thursday, November 11, 2010

my 1st mobile post- im sick!

something in me must had went wrong lately. i have thing thing growing at my right eye, it is not going away though i am now sleeping at least 8 hours and at most 13 hours. i am not sure whether it is getting bigger but it is getting obvious because myleft eye is losing the eye bag already. then come my tight chest, is it a symptom of asthma? i feel that i cannot take in enough oxygen for my body. i will feel some ringging in my head before it goes blank. i didn't actually passed out but in that split second i just felt empty. i feel that my rib cage cannot expand big enough for my lungs and heart. or is it my lungs and heart that are too weak to pump? i have low blood pressure, going below what i am having now is dangerous. i better check. again, i have gastritis very easily because of my absolute fast digestion. which is the reason i remained thin despite the food load. so this gastritis is not severe but now i have mild diarrhea every morning. and whenever i take my meals too late, i will have diarrhea too. i am that weird. now i need to take care and complain less. oh well.. btw, i am typing this from my mobile in bed. so pls ignore the whole essay thing cause the enter key don't seemed to work. now back to my studies! if that why i am sick lately? over stressed? wait, go shower first, forgotten i just woke up :D

Tuesday, November 9, 2010

Went terribly wrong

(click for enlarge view)

my brother's desktop image.

yes, he is a Dota freak.

Monday, November 8, 2010

Sorry brain




Doing all these lab reports are far more tortourous than final exam.
Annoyed that everything is exam based in high school?
Be grateful while you still have it.
50% coursework...or 100% coursework subjects are killing me.
With all those research required,
you will definately use up more time than you used to study for your final papers.

Wednesday, November 3, 2010

Micropaleaontology

Those people studying microfossils must have super duper high patience.

Dealing with those minute and dead stuffs.

Not that I am not interested but it is making me kinda dizzy.

For a start, this is our task:

We were given sand samples,
mostly for islands around Sabah.

In this sand samples, there are microfossils.

So we need to sort out and identify them.

We were suposed to use the microscope but
then due to our tight schedule,

and time constraint to submit our lab report,
I used my naked eyes.

I am that cool cause I have no sight defect at all. *touchwood*

Initially I pour my sample on a piece of white paper,

but then the paper was blown by the wind
and the sample flew all over my desk.

So I wanted something with border.

I eyed on my Tupperware container.

Means I practically poured sand on top of my container
with my biscuits still in it.



And I need to place the samples in the

glass slides meant for microfossils.



This is like crazy tasks.

Last semester we were asked to take rock samples

as huge as possibe to get more accuracy,

and now we are dealing with dead organisms less than 2mm size.

Great news is, due dates for my reports are postponed to next week,

but I will be back in Sarawak for study week!

Which means if I am not done with them tomorrow

(101% confirm cannot complete)

I have to mail my assignments and reports over from Sarawak

to the bf or a friend staying in Uni during study week. *phew!*

Only 2 tests tomorrow and I will be back!

Flight on Friday night, I can't wait!

Wish me luck for my last test!! :)








Saturday, October 30, 2010

Boring update :|

I am done with my event this semester!!

Yes, my one and only event but the who which almost drive me crazy.

Music Pursuit 2010 settled!

This semester is practically screwed because

I was too busy with the event preparation,

so I don't have enough time to prepare for my presentation and tests.

All fall within this October and seriously,

how sad it is when you know the questions are easy

but you cannot answer cause you are not

prepared at all or you mind is in a mess that you cannot think straight.

Alright so I got to meet up with the artists who we invited as judges for the audition:

Logue, Ojie, Andy, Shahwalnaz, Nazwil, Nabil

among the talented musicians in Malaysia!

And also some more famous overseas cause Malaysia don't appreciate some musicians.

*yes, I am being offensive*

Look at how Nicholas Tse is more famous overseas.

When I ask my friends, some don't even know he is Malaysian.
Orite, back to the event story.

Got their signatures,
I've collected the signatures of artists who came for our Uni events
everytime I am part of the committees.

They signed my name tag!








And our judges & guest artists during the finale:

Azlan & the typewriter





My RM20 event T-shirt:




Thanks to all the Hicoms and committees, you guys were great!!
By the way, the artists posted nice comments in Facebook about our event.

Thanks so much for the support guys!!


Now, back to my lecture slides and lab reports... :/




Thursday, October 28, 2010

World's Coolest Intern

So I come from an intermediate family where money don't come that easily and my Dad is still old fashion minded that saving for the future is like the most important to do in life, being for the past, present or future. Speaking about banks make me think of money, and people dealing with money. And now Standard Chartered Bank is offering a spot for the world's coolest intern with a pay of SGD 30,000 for a 6-months internship programme.

Blog, facebook, twitter, formspring, tumblr...yes, I have them all. And of course I had friendster and myspace and all the other social networking site which I have deactivated due to privacy problems. Being a social bee, I love to take up challenges and interact among people. And why I think I am capable of being the World's Coolest Intern?

1. I had my first job at 15, experience do count
And since then I used my time wisely, especially year end holidays which last me 2 months at least. I take up part time jobs and try to learn something new. I was surprised that most of my friends never took up any jobs even with the 6 months holidays after our SPM public exam. After my first interview, I only got questions like "are you experienced?" then when I answered yet, they got me employed. Experiences matter more than grades these days.

2. I love learning
You will be surprised to know this. I complain a lot about my workloads in Uni. Having 24 hours is not enough for a day and so on. Well, blame it on myself. I like to keep myself occupied. My friends asked me why am I joining all those extra curricular activities despite having 20 credit hours. Call me crazy cause besides studying, doing reports, working for an event, I don't know what else can I do (of course putting aside entertainments).

3. I am flexible
My first job was as a sales assistant for guys wear, then I was a promoter for Santa Barbara shoes. I helped out selling Carlo rino handbags. I did some typing jobs for my Dad for a geologic reports and actually got paid for. I do some makeup jobs, following my cousin who owns a bridal studio. I got paid for dancing. And now I am planning to do a research paper to ease job searching later when I graduate. It is my prinsip to try everything to my limit. I can do all those paper works to job which involves human relation.

4. I am already planning to go for my pre-intern
My actual internship will be after my 6th semester, I am only currently in my 3rd. I don't think we need to wait to learn. It there is a company out there willing to accept you as a 2nd year student or as someone with the slightest knowledge but is willing to learn, then go for it. So if I am to get this offer and the contract is in good state, of course I will grab the chance.

5. I love soft skills and presenting ideas (which of course I must understand)
I was actually wondering why am I taking this Geoscience course which relates to Earth rather than human, who I work best with. But then I realized at least I gave up studying Petroleum engineering which relates more to machines. So it is not so bad after all. And one thing I like about being a UTP student is that UTP emphasize a lot on soft skills. We can have no tests but all the marks will be on presentations, not only the content but how you dress up and interact with your peers.

6. I know myself well
How many of you can list 200 facts about yourself? To be able to know what you like and what you hate is important so that you will have an aim in life (sorry I sound like a philosopher). Most of my friends cant write anything about themselves all the time when it comes to "describe yourself" session. If you don't know yourself, who do you expect to know you better?

7. Standard Chartered Bank is cool
Is like the coolest bank ever :D Honestly it is where I first opened an account, cause I was forced by my employee to use another bank. Or else I will choose Standard Charted Bank cause it is my Dad's primary bank. It provides all kinds of banking, including online banking and mobile banking. It even gives promotion from time to time which is sooo cool. They recently signed a sponsorship deal with Liverpool F.C., which was my favourite football club when I was like, 11 or 12 (when I first found out that Michael Owen is so cute) :D

Monday, September 27, 2010

UTP Prom Night 2010

Date: 24th of September 2010

Day: Friday

Time: 6.30pm - 11.00pm

Venue: Impiana Casuarina Hotel, Ipoh

Theme: A Red Carpet Affair
Warning : this post contains more than 160 pictures
Photos are taken by multiple photographers with 3 cameras (or 4)
.
.
.
Part A : photo credits to Denise Hoo

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64 .

.

.

Part B : Photo credits to photographers Clare Marie,

Isabel Goh and Jeremy Melvin.

And Lorenzo's camera.


65


66

67

68

69

70

71

72

73

74

75

76

77


78


79


80


81


82


83


84


85


86


87


88


89


90


91


92


93


94


95


96


97


98


99


100


101


102


103


104


105


106


107


108


109


110


111


112


113


114


115


116


117


118


119


120


121


122


123


124


125


126


127


128

129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155

156

.
.
.
Part C : photo credits to Vittaya Boon

157
158
159
160
161
162
163
164
165

Photos are numbered for easier commenting.
Thanks to all who supported us directly or indirectly!
xoxo